Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Sjefke’s Catering, gevestigd te Bergen op Zoom onder KvK nr. 91392985.

2. Klant en/of opdrachtgever: degene met wie Sjefke’s Catering een

overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: Sjefke’s Catering en klant/opdrachtgever samen.

4. Consument: een klant/opdrachtgever die tevens een individu is en die als

privépersoon handelt.


Artikel 1 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden


1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen,

werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van

diensten of producten door of namens Sjefke’s Catering.

2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat

uitdrukkelijk en schriftelijk of per e-mail zijn overeengekomen.

3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende

algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.


Artikel 2 – Aanbiedingen en offertes


1. Aanbiedingen en offertes van Sjefke’s Catering zijn vrijblijvend, tenzij

daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

2. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere

aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.

3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn

aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen

dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

5. Het aantal deelnemers per evenement dat in de overeenkomst is

afgesproken blijft als minimum gelden.


Artikel 3 – Extra Voorwaarden


1. Opdrachtgever zorgt ervoor dat de foodtruck op een verharde ondergrond

kan worden gereden en geplaatst.

2. Opdrachtgever zorgt voor tenminste twee aansluitingen van 230 V en 16A

of één van 400 V (krachtstroom).

3. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de benodigde vergunningen.

4. Wij houden rekening met speciale dieetwensen wanneer dit uiterlijk 14

dagen van te voren is aangegeven.

5. Wij gaan uit van buitenevenementen. Bij binnenevenementen moet dit van

te voren aangegeven worden in verband met de afmetingen van de fooddtruck.

6. Sjefke’s Catering heeft een minimale ruimte nodig van 4.00 x 7.00 meter

en een hoogte van 4 meter.

7. Het aantal deelnemende personen dat op de offerte is aangegeven is het

minimum aantal dat afgerekend wordt. Indien er meer deelnemers van

toepassing zijn wordt de factuur procentueel aangepast.

8. Het aantal gasten kan tot 14 dagen van te voren gewijzigd worden. Dit

wordt schriftelijk bevestigd met een aangepaste offerte.

9. Opdrachtgever zorgt voor een voor goede toegankelijkheid met de auto en

voor parkeermogelijkheid en voor de eventuele parkeerkosten.

10. Het afval blijft achter op locatie van het evenement en wordt door de

opdrachtgever afgevoerd.


Artikel 4 - Aanvaarding


1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding,

behoudt Sjefke’s Catering zich het recht voor de offerte of het aanbod

alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken,

zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Sjefke’s Catering slechts,

nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

3. De aanvaarding is pas van toepassing na de eerste aanbetaling.


Artikel 5 - Prijzen


1. Alle prijzen die Sjefke’s Catering hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw

en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen

en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of

anders overeengekomen.

2. Alle prijzen die Sjefke’s Catering hanteert voor zijn diensten en producten,

op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Sjefke’s

Catering te allen tijde wijzigen.

3. Partijen komen voor een dienstverlening door Sjefke’s Catering een

totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en

schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn

overeengekomen.

4. Sjefke’s Catering is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.

5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Sjefke’s

Catering de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs

gerechtvaardigd is.

6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het

recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de

richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

7. Sjefke’s Catering heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Sjefke’s Catering prijsaanpassingen

meedelen aan de klant.

9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Sjefke’s

Catering op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

2


Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn


1. Sjefke’s Catering mag bij het aangaan van de overeenkomst een

aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.

2. De klant dient de overige betalingen op de dag van levering digitaal af te

rekenen. Sjefke’s Catering beschikt over een mobiel pinapparaat.

3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat

betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op

de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in

verzuim en in gebreke is, zonder dat Sjefke’s Catering de klant een

aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

4. Sjefke’s Catering behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk

te stellen van onmiddellijke betaling van minstens de helft van de

geoffreerde prijs, dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale

bedrag van de diensten of producten.

5. Annuleringskosten zijn alleen te verhalen wanneer de levering geen

doorgang vindt door nalaten van Sjefke’s Catering zelf.


Artikel 7 - Gevolgen niet tijdig betalen


1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Sjefke’s

Catering gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet

handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor

handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in

verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand

wordt gerekend. Bovendien kan voor elke herinnering € 15,00

administratiekosten gerekend worden.

2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke

incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Sjefke’s

Catering.

3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit

vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Sjefke’s Catering zijn

verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting

heeft voldaan.

5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan

de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Sjefke’s Catering op de klant

onmiddellijk opeisbaar.

6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de

overeenkomst door Sjefke’s Catering, dan is hij nog steeds verplicht de

afgesproken prijs aan Sjefke’s Catering te betalen.


Artikel 8 - Recht van reclame


1. Zodra de klant in verzuim is, is Sjefke’s Catering gerechtigd het recht van

reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde

producten.

2. Sjefke’s Catering roept het recht van reclame in door middel van een

schriftelijke of elektronische mededeling.

3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van

reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft,

onmiddellijk te retourneren aan Sjefke’s Catering, tenzij partijen hierover

andere afspraken maken.

4. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor

rekening van de klant.


Artikel 9 - Herroepingsrecht


1. Een consument kan een (online) aankoop gedurende een bedenktijd van

14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

• het product niet is gebruikt

• het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen

• het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of

aangepast, zoals vega- of dieetmenu’s

• het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische

redenen

• de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met

digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)

• het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer,

cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft

• het product geen los tijdschrift of losse krant is

• het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft

• het geen weddenschappen en/of loterijen betreft

• de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

• het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden

uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant

uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

o op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft

ontvangen van 1 bestelling

o zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft

gesloten

o zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via

internet gaat afnemen

3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken

via info@sjefkescatering.nl , indien gewenst met behulp van het

herroepingsformulier dat via de website van Sjefke’s

Catering, www.sjefkescatering.nl , kan worden gedownload.

4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar

maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Sjefke’s Catering, bij

gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.


Artikel 10 - Vergoeding van bezorgkosten

1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft

gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Sjefke’s

Catering heeft geretourneerd, dan zal Sjefke’s Catering eventuele door de

consument betaalde verzendkosten na ontvangst van de tijdig volledig

geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Sjefke’s

Catering voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Artikel 11 - Vergoeding retourkosten


Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige

bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de

volledige bestelling voor rekening van de consument.


Artikel 12 - Opschortingsrecht


Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de

nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te

schorten.


Artikel 13 - Retentierecht


1. Sjefke’s Catering kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval

producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog

openstaande rekeningen ten aanzien van Sjefke’s Catering heeft voldaan,

tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten

waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Sjefke’s Catering.

3. Sjefke’s Catering is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant

mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn

retentierecht.


Artikel 14 - Verrekening


Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een

schuld aan Sjefke’s Catering te verrekenen met een vordering op Sjefke’s

Catering.


Artikel 15 - Eigendomsvoorbehoud


1. Sjefke’s Catering blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de

klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien

van Sjefke’s Catering op grond van wat voor met Sjefke’s Catering gesloten

overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het

tekortschieten in de nakoming.

2. Tot die tijd kan Sjefke’s Catering zich beroepen op zijn

eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de

producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins

bezwaren.

4. Indien Sjefke’s Catering een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud,

geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Sjefke’s Catering het recht

om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.


Artikel 16 - Levering


1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering vindt plaats bij Sjefke’s Catering, tenzij partijen anders zijn

overeengekomen.

3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant

aangegeven adres.

4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan,

heeft Sjefke’s Catering het recht om zijn verplichtingen op te schorten

totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat

de klant een verlate levering niet aan Sjefke’s Catering kan tegenwerpen.


Artikel 17 - Levertijd


1. De door Sjefke’s Catering opgegeven levertijden zijn indicatief en geven

de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of

schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn

overeengekomen.

2. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende

offerte aan Sjefke’s Catering door Sjefke’s Catering schriftelijk dan wel

elektronisch is bevestigd aan de klant.

3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op

schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te

ontbinden, tenzij Sjefke’s Catering niet binnen 14 dagen na daartoe

schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders

hebben afgesproken.


Artikel 18 - Feitelijke levering


De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem

bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

Artikel 19 - Transportkosten


Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets

anders hebben afgesproken.


Artikel 20 - Verpakking en verzending


1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is,

dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan

door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij

gebreke waarvan Sjefke’s Catering niet aansprakelijk kan worden

gehouden voor eventuele schade.

2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij

eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking

voorafgaand aan het vervoer te melden aan Sjefke’s Catering, bij gebreke

waarvan Sjefke’s Catering niet aansprakelijk kan worden gehouden voor

eventuele schade.


Artikel 21 - Verzekering


1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en

verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en

waterschade evenals diefstal:

o geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de

onderliggende overeenkomst

o zaken van Sjefke’s Catering die bij de klant aanwezig zijn

o zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. De klant geeft op eerste verzoek van Sjefke’s Catering de polis van deze

verzekeringen ter inzage.


Artikel 22 - Bewaring


1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de

overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel

kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname

van producten komen geheel voor rekening van de klant.


Artikel 23 - Garantie


1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn

aangegaan, bevat deze voor Sjefke’s Catering enkel

een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op

defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of

materiaal.

3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade

ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het

product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede

wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het

voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant

op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd,

althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product

ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.


Artikel 24 - Uitvoering van de overeenkomst


1. Sjefke’s Catering voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen

en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2. Sjefke’s Catering heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening

(gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na

schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot

door de klant.

4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Sjefke’s Catering tijdig kan

beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Sjefke’s Catering tijdig kan

beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit

voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.


Artikel 25 - Informatieverstrekking door de klant


1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn

voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste

vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Sjefke’s Catering.

2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de

ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien

deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de

overeenkomst niet anders voortvloeit.

3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Sjefke’s Catering de

betreffende bescheiden.

4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Sjefke’s

Catering redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden

beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor

vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra

uren voor rekening van de klant.


Artikel 26 - Vrijwaring


De klant vrijwaart Sjefke’s Catering tegen alle aanspraken van derden die

verband houden met de door Sjefke’s Catering geleverde producten en/of

diensten.


Artikel 27 - Klachten


1. De klant dient een door Sjefke’s Catering geleverd product of verleende

dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de

klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de

klant Sjefke’s Catering daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval

binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te

stellen.

3. Consumenten dienen Sjefke’s Catering uiterlijk binnen 2 maanden na

constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.

4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de

tekortkoming, zodat Sjefke’s Catering in staat is hierop adequaat te

reageren.

5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een

overeenkomst tussen partijen.

6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er

in ieder geval niet toe leiden dat Sjefke’s Catering gehouden kan worden

om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Artikel 28 - Ingebrekestelling


1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken

aan Sjefke’s Catering.

2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een

ingebrekestelling Sjefke’s Catering ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.


Artikel 29 - Hoofdelijke aansprakelijkheid klant


Als Sjefke’s Catering een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder

van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van

die overeenkomst aan Sjefke’s Catering verschuldigd zijn.


Artikel 30 - Aansprakelijkheid Sjefke’s Catering


1. Sjefke’s Catering is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de

klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of

bewuste roekeloosheid.

2. Indien Sjefke’s Catering aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts

aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met

de uitvoering van een overeenkomst.

3. Sjefke’s Catering is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals

gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan

derden.

4. Indien Sjefke’s Catering aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid

beperkt tot het bedrag dat door een gesloten

(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke

van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het

schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het)

factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de

website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij

benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of

(gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van

enige verplichting.


Artikel 31 - Vervaltermijn


Elk recht van de klant op schadevergoeding van Sjefke’s Catering vervalt in elk

geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of

indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89

van het Burgerlijk Wetboek.


Artikel 32 - Recht op ontbinding


1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Sjefke’s

Catering toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn

verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of

geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2. Is de nakoming van de verplichtingen door Sjefke’s Catering niet blijvend

of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Sjefke’s

Catering in verzuim is.

3. Sjefke’s Catering heeft het recht de overeenkomst met de klant te

ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet

volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Sjefke’s Catering kennis heeft

genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen

dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.


Artikel 33 - Overmacht


1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat

een tekortkoming van Sjefke’s Catering in de nakoming van enige

verplichting ten aanzien van de klant niet aan Sjefke’s Catering kan worden

toegerekend in een van de wil van Sjefke’s Catering onafhankelijke

situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de

klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming

van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Sjefke’s Catering kan

worden verlangd.

2. Tot de in lid 1 genoemde overmacht situatie worden ook - doch niet

uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen,

natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers,

bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-,

computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen,

overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte

weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Sjefke’s Catering 1

of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die

verplichtingen opgeschort totdat Sjefke’s Catering er weer aan kan

voldoen.

4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen

heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel

of gedeeltelijk ontbinden.

5. Sjefke’s Catering is in een overmacht situatie geen enkele

(schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de

overmacht toestand enig voordeel geniet.


Artikel 34 - Wijziging van de overeenkomst


1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het

nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen

partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst

dienovereenkomstig aan.

2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in

een fysieke winkel.


Artikel 35 - Wijziging algemene voorwaarden


1. Sjefke’s Catering is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of

aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden

doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Sjefke’s Catering zoveel mogelijk vooraf

met de klant bespreken.

4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de

algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.


Artikel 36 - Overgang van rechten


1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan

derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke

instemming van Sjefke’s Catering.

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking

zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 37 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid


1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden

nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze

voorwaarden niet aan.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen

door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Sjefke’s

Catering bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 38 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter


1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht

van toepassing.

2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Sjefke’s Catering is

gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis

te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend

anders voorschrijft.